5 km på 23:01

För en tid sedan sprang jag ett litet lopp tillsammans med över 10.000 andra personer. Var riktigt riktigt roligt! Nu vill jag springa mer!!! Dock, som vanligt, så blir det alltid knas för mig. Av någon anledning hamnade mitt resultat i damklassen under ett helt annat namn, men med mitt startnummer. Sprang 5 km på 23:03 vilket jag var ganska nöjd med, hade nog kunnat komma under 23 minuter om det inte varit så trångt i spåret. Blev nödgad att maila tävlingsledningen för att de skulle korrigera mitt resultat. Efter någon dag blev jag flyttad till rätt klass, dock gick jag från att ha placerat mig på 29:e plats i damklassen till en 101:a placering i herrklassen, inte så kul (fast om man ska räkna korrekt så borde det vara en 80:e plats eftersom flera kom i mål på samma tider och deras placeringar borde räknas om en plats tycker jag). Tiden blev dock korrigerad till 23:01 så det var ju lite roligt ändå och jag får väl vara nöjd med att komma topp 100 i en klass med över 1000 startande.




Kommentarer
Postat av: Petra

Bra jobbat! 23 minuter, det är verkligen kanon. Själv hade jag ett gäng gångare framför mig med tankebanor som "om jag går nu mitt i loppet så orkar jag springa lite snyggt i mål sen". Jaja, kul var det i alla fall!

2011-06-06 @ 21:10:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback