Dag fyra

Mina vader var lite stela när jag vaknade men jag tyckte att det faktiskt fick vara nog nu. Idag skulle jag springa. Sagt och gjort. Med något stela ben joggade jag på morgonen en mil, det tog mig ca 52 minuter och var riktigt skönt.

Läste ut boken Ursäkta, men din själ dog nyss av Danny Wattin. En ganska konstig bok får man väl sammanfatta det hela med.

Lunch: kyckling

Det regnade ganska mycket på eftermiddagen så jag höll mig inne. Till kvällen hade det fina vädret haft vänligheten att återkomma.

Middag: ostron, fisk, tårta, dryck: rosevin

Middagen hade varit väldigt bra om den inte avslutades med en mycket otrevlig kypare. När vi skulle betala så frågade han helt fräckt om han skulle lägga på 10% i dricks eftersom det inte var inkluderat. Till saken hör den att dricks måste vara inkluderat i Frankrike och att det dessutom stod att det var så menyn. När maken upplyste kyparen om detta började han argumentera mot det hela. Jag måste säga att jag sällan lämnar dricks, dels för att jag har svårt att se varför jag skulle göra det och bortser man från att det är en konstig och märklig företeelse så är det väldigt få som jag faktiskt tycker förtjänar dricks. Bara för att man ställer fram en tallrik på ett bord och tar betalt anser inte jag att man utfört någon vidare spektakulär uppgift (om man ska vara ärlig så skulle man säkert kunna träna en apa till att göra just de uppgifterna) som förtjänar merbetalning.

Han fick inte ett öre och vi kommer inte gå tillbaka.



Kommentarer
Postat av: Petra

Nej nu får det faktiskt vara nog! Springa hit och dit! Ni är ju på semester! Och vad då, en mil denna dag, 8 km den andra - och dessutom hävdar du att det var skönt. Tror jag inte för fem öre på! Jag har varit ute i spåren två dagar i sträck nu och det är allt annat än skönt - jo, efteråt är det härligt, men inte i pågående stund!



Vi ses på midsommar, då får vi göra annat än att springa. Kram på er!

2011-06-15 @ 19:57:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback