Semesterblogg - Dag ett

Jag har varit på semster. Under de kommande dagarna kommer ni få ta del av mina noteringar från denna. Allt är skrivet på mobiltelefon så jag ska i förväg ursäkta alla eventuella konstigheter i texten.

Igår började semestern kan man säga. Var ute och sprang på förmiddagen, blev 5 km på 27 minuter vilket var ett ganska trevligt tempo. Någon dag innan hade jag avverkat ungefär samma strecka på 23:01. När vi nästan var klara med joggingturen mötte vi ett par med en lite yorkshierterrier som sprang lös. Jag vet inte om det lilla livet hade planerat att äta upp oss eller något i den stilen men den sprang iaf fram mot mig. För att inte springa rakt på hunden nödgades jag att ta ett litet skutt över den öilla krabaten. Tur att jag fortfarande hade lite studs kvar i benen och orkade hoppa över den. Hade varit jobbigt om jag landat på den så hunden gick sönder. Jag hade säker fått blod på mina skor då vilket hade varit högst otrevligt. Jag tycker dessutom att folk borde ha bättre koll på sina hundar, både för hundens säkerhet och för mina skors välbefinnande.

Käkade sushi till lunch och åkte till Nice på eftermiddagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback