Strumpor och mat

Idag är det tisdag och denna vecka har börjat både bra och mindre bra (eller rent av dåligt som man också kan kalla det).

I lördags (samma dag som jag blev med iPhone) passade vi på att storshoppa stumpor, jag tror vi köpte ca 20 par. I söndags reviderade jag vårt gamla innehav och slängde väldigt många. Under gårdagen noterade jag, trots denna gallring, att jag traskat runt med ett hål i min vänstra strumpa och detta upprepades även idag (fast på höger sida). Seriöst, jag sitter på ett mindre lager av stumpor och ändå vandrar jag runt med trasiga. Somliga går tydligen med trasiga strumpor, säg vad beror det på?! Jag får väl tillstå att jag tillhör kategorin människor som faktiskt inte tycker att det är värt att köpa dyra strumpor. För mig är strumpor en slit-och-slängvara men det är svårt att slänga sina strumpor mitt på dagen. Kanske skulle jag börja med att ha med mig extrastrumpor till jobbet så jag kan byta om det behövs.

Det fina och bra som hänt denna vecka är att jag igår vandrade hem från jobbet med en låda spännande mat som jag fått. Det var ris, bönor örter och så. Mycket gott och spännande. Det finns många fina saker man kan göra åt/till/för sina medmänniskor. Man kan säga något snällt till någon, man kan visa sin uppskattning, man kan klia någon på ryggen och man kan hjälpa någon med något. Men något av det allra finaste man kan göra för någon annan måste väl ändå vara att ge gåvan mat. Att ge någon mat är en sådan osjälvisk och vacker handling att man blir rent rörd. Tusen tack!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback