Vår, paprika och pengar

Det behövs egentligen inte så mycket för att göra mig glad. Tre saker har denna vecka gjort mig lite mer glad än vanligt.

1) Det är seriös vårkänsla ute. Solen skiner och snön börjar smälta bort. Det känns som i den där filmen om Narnia (den tecknade som kom 1979 typ), när den vita häxans våld börjar falna och Aslan kommit för att reda ordning på det hela, då smälter snön och våren kommer. Nu var ju inte jag med i filmen på något vis men den känslan är det som råder just nu vill jag påstå.

2) Igår när jag delade en röd paprika hittade jag en liten liten paprika i den delade paprikans innanmäte. Det var väldigt skoj!

3) Idag när jag sorterade papper hittade jag 500 kr i en plastficka bland en massa papper som inte alls hade med pengar att göra på något sätt. Väldigt trevligt!


Det fanns en bild på paprikan men den blev visst raderad så här kommer en annan bild som ni sett tidigare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback