Bigarråer

En mycket mycket vänlig människa gav mig en påse bigarråer tidigare i veckan! Åh så mumsigt! Efter att ha ätit ett par stycken insåg jag att jag nog var lite allergisk mot dessa goda bär, åt några till för att verkligen vara på den säkra sidan. Jo, jag var nog allt lite allergisk.

Resterande bär bakade jag ett litet bakverk av. Kära värld så enkelt och gott det blev! Faktiskt blev bären ännu mer goda i denna tillagade form och dessutom utlöste de absolut ingen allergisk reaktion. Lite smördeg, lite potatismjöl och lite florsocker var allt som behövdes.


Mums!


Kommentarer
Postat av: mamma

Du är då en hejare på att få till bakverk och bilder på underverken!

2011-05-11 @ 22:11:58
Postat av: Lorelai

Oj, det ser jättegott ut:) svängde du bara ihop den? Och har du gått och blivit allergisk mot bigarråer???

2011-05-15 @ 10:09:41
Postat av: Samuel

Ja, det var hur enkelt som helst. Det kanske bara nu i pollentider som jag är extra känslig. Men det ska inte få stoppa mig!

2011-05-17 @ 23:42:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback