Helgen som varit

Vilken väldigt trevlig helg jag haft! Ungefär hela helgen har ägnats åt att åka hem till folk med små gåvor och bli bjuden på mat. Underbart!

I lördags var vi hemma hos min syster och hennes kille på någon sorts inflyttings- och födelsedagsfirande. Lämnade över gåvor och blev bjudna på mycket gott! På kvällen var vi på en annan födelsedagsfest där vi överlämnade en liten gåva och blev bjudna på mycket festligt mat. I söndags besökte vi gudbarnen och överlämnade en gåva, ett äppelträd som egentligen var en tidigare gåva men som av klimattekniska orsaker fått vänta, och blev bjudna på otroligt god mat. Till förrätt fick vi en soppa på jordärtskockor som var helt otroligt god, helt sjukt god faktiskt! Varmrätten gick inte heller av för hackor!

Att transportera ett träd i en liten bil är inte helt enkelt. Vi fick fälla ner taket och ställde sedan trädet i baksätet med säkerhetsbältet på. Hastigheten fick hållas ganska låg för att inte trädet skulle blåsa av, det gjorde dock att resan tog en stund. Att det sedan måste sett mycket underhållande ut för alla övriga bilister bjuder jag på - två personer och ett träd är ju sällan ute och åker tillsammans så jag kan förstå alla förvirrade men samtidigt roade blickar vi bjöds på.

 


Godaste soppan ever!


Kommentarer
Postat av: Petra

Vilken underbar helg. Saga blev så nöjd med trädet. Senast igår låg hon raklång på magen men båda händerna djupt ner i äppelträdets nya fräscha jord :-) Tusen tack! Och vad roligt att ni tyckte om soppan, speciellt med tanke på värmen som annars föra med sig grillat! Ha en fortsatt bra vecka! Kram

2011-05-11 @ 07:22:20
Postat av: Samuel

Jag vet inte om man bör sätta händerna djupt ner i jorden...det finns säkert smuts där...eller ja, jorden i sig är väl också egentligen smuts. Men skoj att hon gillar det!



Ha en bra vecka ni med! Kram!

2011-05-11 @ 19:39:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback