I trafiken

För oss och vår bil är parkeringssituationen tämligen komplicerad. Rådande norm gör gällande att man helst inte ska stå på gården framför huset men hittar man ingen annan plats är det ok om man står där en liten stund.

Imorse skulle jag flytta bilen eftersom man på gatan bara får stå 24 timmar. Tog med mig hunden och körde ett varv runt kvarteret. Det var fruktansvärt mycket barn ute och traskade. Barn är mycket obehagliga i trafiken, de är så oberäkneliga på något sätt, precis som älgar. Stannade vid ett övergångsställe för att släppa över några barn, man måste visst göra så. När de hade passerat över började jag köra, sekunden efter var jag nödgad att praktiskt taget ställa mig på bromsen. Från ingenstans hade en tant i gul kappa dykt upp och stod precis framför min bil. Bilen, tanten, Samuel och hunden hoppade till. Jag vet inte vem som blev mest rädd...troligtvis jag. Fy vad läskigt det var! Tänk om jag hade kört över tanten, hon hade säkert blivit jättearg då!

Personligen tycker jag att barn, älgar och gula tanter inte ska vara ute i trafiken alls!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback