Min begravningslåt

När jag gick i mellanstadiet fick vi vid ett tillfälle uppgiften att nedteckna meningen med livet på en liten lapp. Man skulle kunna tänka att det var en ganska stor uppgift för en ganska liten person och det var det nog också.

Jag skrev att meningen med livet var att att glädja andra och sig själv.

Väldigt många år senare är jag nog ganska säker på att jag faktiskt håller fast vid samma formulering. Jag kommer i varje fall inte på någon bättre mening med tillvaron just nu.

Ok, det känns egentligen ganska nördigt, men jag har just snöat in mig på en låt som känns som liksom rätt. En låt jag hoppas ska kunna kännas rätt att spela på min begravning. Bli inte oroliga nu, jag har verkligen inte tid eller lust att dö eller något i den stilen. Men jag hoppas att denna låt ska kunna passa den dagen jag lämnar jordelivet.

http://m.youtube.com/watch?v=i41qWJ6QjPI


Kommentarer
Postat av: mamma

Du var så klok redan som liten kille!
Det gläder mig så mycket att du vill leva, jobba, glädja dig över smått och stort och göra andra glada! Jag vågar inte ladda ner det där systemet som gör det möjligt att höra begravningslåten, men den är säkert bra!
Kramar!

2013-04-10 @ 20:56:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback