Svärdfolk, tjurkvinna och trasigt däck

Igår var en mycket märklig dag. Var på en lång tur med hunden på förmiddagen och på en äng såg jag en grupp vuxna människor som stod och gjorde övningar med träsvärd. Undrar om det var samma märkliga samling individer som jag skrev om tidigare (här), misstänker nästan att det måste vara det. Kan väl ändå inte finnas så många människor som pysslar med denna ytterst märkliga aktivitet...

Gjorde en blomsterkrans åt hunden. Hon blev fin i den, liksom en liten midsommarhund (iofs lite innan midsommar, men det är ju inte så noga).

Var på fest igår, väldigt trevligt! När vi skulle till tåget såg vi en kvinna som mitt i stan kom ridande på en tjur. Initialt så blev man ju tvungen att ifrågasätta om man verkligen sett rätt. Det mest rimliga var ju att det var en hägring, en synvilla eller att vi av misstag ätit något hallucinogent. Men det var verkligen en kvinna som red på en tjur. Tog ett kort med mobilen, ska se om jag kan få in det här senare.

Hade den stora turen att få åka bil tillbaka från festen. På motorvägen började plötsligt bilen låta lite märkligt och liksom guppade lite. Höger framdäck hade gått sönder. Vi var fem personer i bilen. Han som körde tog det hela med ro och bytte snabbt däcket medans vi andra fyra stod och tittade på. Jag höll i en ficklamapa, en stor underbar amerikanskpolisaktig sak. Maken råkade trampa i ett lerigt dike med sina skor från Prada. Sen åkte vi hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback