Hurra för helg och jag ska börja läsa franska...igen

Tänk att det äntligen är fredag. Helt sjukt vad denna vecka varit lång. Redan i tisdags tyckte jag att det egentligen borde varit fredag, jag fattar inte hur en enda vecka kan upplevas så hysteriskt lång, verkligen galet! För några dagar sedan var mina svärförädrar över och uppvaktade mig i efterskott. Det var väldigt snällt! Fick en fin blomma samt en värmande pläd och en snygg vattenkanna, väldigt bra presenter!  

Har upplevt att jag varit lite småsjuk ett tag nu, käkat lite antibiotika så nu ska det nog gå över. Har varit skönt med en värmande pläd!  

På måndag börjar jag läsa franska igen. Denna gång skippar jag de 
puckade studenterna som går en kurs som de redan kan för att kunna slösa lite med mina skattepengar som de stoppar i sina blilliga jeansfickor i form av studiemedel. Skandal! Men nog om det... Denna gång ska jag gå en kurs som jag betalar för och som ska vara lämplig för oss heltidsarbetande människor som har råd att betala för att tillskansa sig kunskap...och inte för småglin som snyltar på andras pengar för att bli matade med kunskap de redan besitter. Ok, lite bitter är jag - jag erkänner.  

Kommentarer
Postat av: Lillasyster

...LITE bitter? Jag har införskaffat en fransk parlör, just in case. Om jag skulle råka hamna i Nice nångång, till exempel. Au revoir!

Postat av: yasmine

Nej!!! Vibittra på småglinen?? ALDRIG!

2007-09-14 @ 22:17:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback