Idiotförare

Ibland blir man riktigt upprörd! När jag var ute med hunden på lunchen och skulle gå över en gatan (vid ett övergångsställe naturligtvis) var det en bil som inte stannade och släppte fram mig. Inte för att det var så upprörande egentligen, att folk är ouppmärksamma och inte följer de trafikregler som gäller är väl inte helt ovanligt. Men idiotgubben hade oartigheten att tuta på mig och hunden. HALLÅ?! Det är jag som borde tutat på honom (eller om jag hade varit lite mer snabbtänkt - sulat en full bajspåse på hans bil!). Hur resonerar man om man tutar på någon som gått över halva vägbanan och otvivelaktigt har lagen på sin sida? Antagligen är man helt körd i huvudet och borde bli av med sitt körkort och troligtvis också spärras in på anstalt! Vissa människor borde verkligen inte få vara ute i samhället, klarar man inte att behandla sina medmänniskor med respekt och en viss gnutta ödmjukhet har man inget på våra gator att göra! Bilen var svart och hade troligtvis reg.nummer: WYM252, med viss reservation - i min vrede kan jag råkat kasta om någon bokstav eller siffra.

Maken gissade att det säkert var någon anställd på
BR-leksaker [Obs, länk!] som var förare. Jag tror han har rätt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback