Victoria & Albert

Idag var vi på museum, besökte The Victoria and Albert Museum. Eftersom jag inte hade gjort några vidare efterforskningar visste jag inte vad jag hade att vänta mig. Detta museum visade ett upp en blandning av lite av varje. Bland det som fanns som jag upplever är värt att lyfta fram var en tämligen imponerande samlig av avgjutningar, avgjutningar av stora monument, skulpturer, statyer etc. Detta var något jag gillade mycket, ett ypperligt sätt att visa upp saker utan att behöva föra bort dessa från stället där sakerna hör hemma. The Victoria and Albert Museum var ett bra museum som som absolut är värt att besöka.

En sak jag starkt ogillar är när folk, vuxna människor, inte kan låta bli att peta på saker som man inte får peta på. Noterade en något yngre tant som petade på en sak vilket gjorde mig mycket upprörd men sedan noterade jag att hon hade en stor finne på näsan och då mjuknade mitt hjärta något.  

Åt indiskt till...ja, om det var lunch eller middag, det vet jag inte riktigt. Vi åt ingen lunch vid den tid som brukar kallas för lunchtid, ej heller åt vi någon middag vid middagstid. Vi åt mellan dessa tider och ack vad gott det var!  

Nu tittar vi på Little Miss Sunshine (som vi sett tidigare). Det är en trevlig film som jag skrivit om i bloggen tidigare.  

Slutligen, GLAD PÅSK kära bloggläsare!  
Kramar från Samuel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback