Äckliga människor

Ok, kanske inte allt är direkt äckligt men ändå ofattbart. Detta inlägg handlar om personlig hygien och snuskiga människor.  

Jag som åker både tunnelbana och tåg dagligen (eftersom mitt arbete inte ligger fullt så centralt) ägnar ganska mycket tid åt att observera mina medresenärer. Jag har så väldigt svårt att förstå att folk faktiskt nyttjar det offentliga rummet för att sköta sin personliga hygien. Vidare kan jag ej heller begripa folk som faktiskt inte tanker på att alla andra är smutsiga och att man helst inte vill ha deras bacillusker på sin egen varelse - något som är extra viktigt nu i svininfluesahysterins London (där de tom gått ut med att folk helst ska undvika att skaffa barn just nu och att gravida ska hålla sig inne under graviditeten, vet inte om myndigheterna tänkte på att det faktiskt rör sig om 9 månader i husarrest, låter skoj värre...NOT!).  

Här kommer några betraktelser ur min verklighet.  

Tanter, tjejer och annat kvinnofolk som sminkar sig på tag och tunnelbana är något man upplever nästan dagligen. Jag skulle väl inte kanske påsta att jag direkt tycker att det är snuskigt direkt, men jag tycker ändå att det är direkt olämpligt. Aktiviteter av den karaktären skall skötas innan man lämnar sitt hem! En tant jag observerade för några veckor sedan satt och sprayade håret ombord på ett tåg, tog absolut ingen hänsyn till att vi andra faktiskt satt och inhalerade hennes hårspraysångor. En farbror sprayade deo under armarna mitt på en full perrong. Visst jag tycker absolut att man ska undvika att förpesta tillvaron för andra med diverse odörer så en eloge till honom for att han tänkte så långt, samtidigt så tycker jag att man ska tänka på mina
åsikter ang varuhusdeodoranter så en käftsmäll till honom för det. En tjej som troligtvis var mellan åtta och sju år satt och petade på sin skosula, verkligen mitt under den, det hade visst fastnat något där under. När hon var klar med petandet tog hon ut sitt tuggummi ur munnen snurrade det några varv kring fingrarna (liksom för att fånga upp alla eventuell smuts som skosulepetandet resulterat i) sedan stoppade hon tillbaka tuggummit i munnen. Hon kunde ju lika gärna plockat bort smutsen under skon med tänderna. Ok, barn kanske inte tänker så mycket på vad som faktiskt ar lämpligt och inte - och det är säkert en viktig del i att utveckla sitt immunförsvar, men i detta fall tycker jag faktiskt att barnets förälder borde agerat!   Men värst var ändå mamman med sitt barn (kring tre år) som kom in i mitt arbetsrum och ställde ner en potta på golvet för att hon höll på att potträna sin unge. Tydligen skulle ungen göra sina behov där om det var så att det behövdes. Visst, det är bra att potträna men INTE i mitt rum!!! Nu hände det som tur var inget alls...men det kunde verkligen slutat i katastrof!

Kommentarer
Postat av: Samuel

Ps. inlagget ar fran borjan skrivet pa en dator dar inte a a och o fanns, sedan ar det autokorrigerat - dock kan det handa att det fattas nagra prickar har och var. /Samuel

2009-07-21 @ 14:13:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback