Mer om bloggar

Kom på att jag hade lite mer att skriva ang bloggar. Jag ägnade en stund om dagen i några dagar åt att kommentera i andras bloggar vilket resulterade i att jag fick några kommentarer i min blogg. Jag skulle påsta att majoriteten av dessa kommentarer på inget satt kommenterade något som stod i min blogg, jag misstanker starkt att de flesta som kommenterade inte ens hade läst något av mina inlägg (undantag fanns). Bryr jag mig om det? Nä! Tycker mest att det var en intressant betraktelse. Jag har skrivit på denna blogg i snart tre år och brukar inte få vidare många kommentarer på det jag skriver men det är liksom ok, jag skriver faktiskt för min egen skull, för att jag faktiskt tycker att det är roligt att skriva. I bloggvärlden har jag lärt mig att det fungerar så att om man kommenterar i någons blogg så får man en kommentar tillbaka. Man behöver inte skriva en djup analyserande kommentar, man kan komma undan med ett hej (vilket iofs ar ett trevligt ord). Vidare så är det den som har flest kommentarer som vinner, visst det finns kanske ett ekonomiskt intresse i det hela, vissa har ju blivit rika av att blogga (vilket också är märkligt men i dagens samhälle kan man ju bli rik genom väldigt mycket annat än hårt och envist slit och arbete - av studier och hårt arbete blir man inte rik men man blir ofta ganska lycklig istället).  

Jag blev lite avbruten mitt i mitt skrivande här och tappade tråden lite. Vet inte riktigt vad jag ville säga med inlagget. Jag vet att det skulle kunna vara lätt att tro att jag är avundsjuk på dessa bloggare som får 100 kommentarer på ett inlägg som inte innehåller mer substans än "God morgon, nu ska jag äta frukost". Det är jag inte. Med detta sagt vill jag ju ändå meddela att alla som läser mer än gärna får lämna ett litet avtryck efter sig - det är inget krav dock. Det behöver absolut inte vara något av substans, ni kan komma undan med det trevliga ordet "Hej".  

Hej på er alla!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej!



;)



Svar: Nä, fy för långa tånaglar... och lösnaglar där se, fatta vad opraktiskt!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback