Tantrumetrauma

Idag när jag skulle gå av tåget skändades jag igen. Ni kanske minns förra gången när ett parasoll flög in i mig och vilket trist erfarenhet det var. Denna gång var det ännu värre. Jag fick en tantrumpa på mig!!!  

Jag ska ta det från början, om jag klarar det, finns risk att jag är för skärrad av upplevelsen och att det jag nu kommer dela mer er blir aningens osammanhängande, ber om ursäkt för det i sådant fall.  

Jag stod vid tågdörrarna och väntade på att få kliva av, framför mig stod en mindre halvrund tant med svart slöja. På golvet hade hon en lite väska (jag fattar verkligen inte hur folk kan ställa ner sin väska på tåggolvet (om det inte är en stor resväska), usch vad snuskigt!). Just innan hon skulle gå av böjde hon sig ner för att plocka upp sin väska. Hon gjorde dock inte en snygg liten nerböjning utan istället körde hon ut sin bakdel rakt på mitt ben och sedan liksom drog hon den lite längs med mitt ben. Fy!  

Vad jag har förstått har vissa kvinnor slöja på sig för att deras gubbar tycker att andra inte ska titta trånande på deras fruar och vissa slöjtanter har slöja på sig för att de inte vill att folk ska titta på dem med lustande blick och jag tror även att det finns de som menar att det är en religiös sak. Jag orkar faktiskt inte argumentera för hur sjuk jag tycker hela saken är men en sak vill jag ändå ha sagt.   Hur kan man bemöda sig att dölja sitt hår från trånande blickar och samtidigt tycka att det är ok att ofreda folk med sin rumpa?!  

Bjuder på en uppmuntrande bild efter denna traumatiska eftermiddag.  Nedan: Ros från Holland Park, London  

Copyright Samuel


PS. Det bör väl tilläggas att jag inte alls generellt tycker illa om tantrumpor, jag vill bara inte ha dessa pressade mot mina ben!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback