Oops I did it again...

[Passande rubrik nu när Britney Spears är i stan.]  

Listan över pinsamma saker kan nu utökas med ytterligare en händelse. Igår kväll skulle jag vara med i ett sk. webinar - dvs ett seminarium över nätet. Det började åtta på kvällen och skulle hålla på till tio. Jag deltog bara via ljud, man kunde deltaga via webbkamera också, men det ville jag inte utan satte foile över övre kanten på min laptop där linsen sitter så jag inte skulle synas. Jag har vid otaliga tillfällen tänkt att det vore fantastiskt om man kunde deltaga i föreläsningar över nätet så man slapp åka långt och länge för att lyssna på någon som man lika gärna skulle kunna sitta i sin pyamas i sin säng och lyssna på. Första delsen av föreläsningen deltog jag i vid matbordet eftersom jag inte hade ätit färdigt när webinariet började. När jag sedan ätit färdigt lade jag mig i soffan och ställde datorn på magen. Datorn var ganska varm under och jag var mycket trött - kombinationen gjorde att jag somnade. Vaknade efter en timme eller så just när webinariet avslutades och insåg då att folien hade trillat bort. Jag antar att jag sänt ut bild och ljud av en på soffan sovande Samuel till 32 andra personer över världen. Pinsamt!!! Jag börjar nu förstå meningen med att faktiskt åka till en föreläsning, finns fördelar med att inte ligga i sin soffa eller säng utan att sitta i en trist och obekväm sal med andra människor omkring sig är kanske inte så tokigt.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback