När det blev fel...

Vad typiskt! Jag var och tog kort till mitt nya körkort i en fotoautomat idag. Fick fyra stycken kort där jag ser ut som en fullständig idiot, men det kan jag leva med. När jag sedan skulle fylla i blanketten vår ambassad så vänligt skickat hit gick det helt åt skogen! Min namnteckning blev fel. Jag fattar inte hur det gick till. Jag har skrivit mitt namn massor av gånger eftersom jag nästan uteslutande betalar saker med kort och då mitt kort inte har ett chip kan jag i detta land inte använda mig av koden som tillhör kortet utan måste skriva under ett papper. När jag skaffade mitt förra körkort för tio år sedan (tänk vad tiden går...) arbetade jag väldigt mycket med att få min namnteckning just som jag ville ha den. Jag skrev då mitt namn väldigt många gånger på ett papper och valde den bästa av dessa (säkert 35 st) underskriftförsök, sedan skickade jag den genom en kopiator och förminskade den för att få just rätt storlek sedan kalkerade jag över den i den där rutan där man skulle skriva under och fyllde sedan i med en bra penna.  

När jag skulle skriva under denna gång gick det inte lika lätt. Testade att skriva mitt namn ett par gånger och tänkte att det fick duga. Sedan när jag skulle skriva på själva blanketten blev det helt galet. Det blev inte bara fult det blev även fel. Jag kan verkligen inte begripa hur det kunde gå fullt så illa, men det gjorde det. Så nu har jag fått be ambassaden att skicka mig en ny blankett. Hade det varit en dag då jag vaknat med något mindre bra självförtroende hade jag blivit deppig av att jag inte ens klarar av att skriva min namnteckning. Jag antar att jag inte skriver fint och rätt under press. Tur att jag lider av
paralyserande hybris annars kunde det blivit en dålig dag av denna fredag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback